Powered By Blogger

vrijdag 16 augustus 2024

20.2024 Geluidsoverlast

 Lang kon ik hier niet schrijven door telefoonproblemen met gelijk daarop een operatie en daardoor wachtwoordonthoudproblematiek.

Kortom, ik zou graag hier hebben willen schrijven. In mijn blogspot is het nét even anders dan dagboekschrijven. Echter,ik was zo boos dat ik opeens uit het niets weer mijn wachtwoord wist.

Waar maakte en maak ik mij vandaag zo boos over dat ik hoognodig moet spuien? Mijn hartslag is onregelmatig terwijl ik daar medicatie voor heb. Echter, wat te denken van zieken die op bed liggen of mensen met onregelmatige diensten,kinderen, baby’s, ouderen? Kortom alle dorpsbewoners van alle leeftijden,want … al een paar jaar- hoelang weet ik niet precies- wonen naast één van mijn buren met een brandgang ertussen steeds andere bewoners die ergens in de omgeving werk hebben. Na een paar maanden wisselt deze groep arbeidsmigranten. Het is goed dat ze werk, waar blijkbaar geen Nederlander voor te vinden is, doen.

Ze klinken vrolijk. TE vrolijk vandaag én ongeremder.

Een eerdere groep heb ik wel eens aangesproken toen voordeur en ramen wagenwijd openstonden en boink muziek tot ver in ons rustige dorp doorklonk. Doortrilde.

Degene die ik toen aansprak sprak Engels en de muziek werd zachter gezet, de voordeur ging dicht. Ramen bleven open. 

Maar deze week? De wijkagent bellen? Nee. Althans, nog niet.

Ben moed aan het verzamelen om er weer eens heen te gaan, maar ja vrouw versus een groepje mannen in de bloei van hun leven? Slok op? Dan durf ik het nog niet. Nog niet

Wel een stukje schrijven om te overdenken wat te doen en te laten? Iemand zei van de week dat ik niet zo veel moet denken. Jammer dan. Ik ben een denker die wikt en weegt om zo genuanceerd mogelijk uit de bus te komen.

Van de week was de geluidsoverlast na 16 uur vreeeselijk. Tropisch warm en geluidsboxen IN hun tuin die knoerthard stonden.Je kon niet om de pokkemherrie heen. Het schalde alle kanten op Het was zooo warm die maandag dus binnen en buiten had iedereen - ik durf aan te nemen zelfs slechthorenden- er extreem veel last van.

Sinds dinsdag ben ik begonnen met bijhouden wanneer de muziek aanstaat. Dinsdag en Woensdag volop vanaf 16uur. Donderdag tegen de avond stond de muziek in de vorm van hardcore aan, dan even zachter, dan harder, dan zachter enz.boink, boink, boink. Als een pesten. Vandaag is het al bingo vanaf 12:45 en dit duurt nu al 5,5 uur. De muziek staat vandaag niet meer zo hard aan als eerder in de week.Maar het volume van de stemmen lijkt wel met het uur luider te worden.

Onregelmatige hartslag,hoofdpijn en gespannen nekspieren nemen sinds lange tijd weer bezit van mij. Stress grijpt mij in de klauwen en ik krijg het nog niet weggeademd.

Oooh ik geloof dat het dit keer een feestje is. Hard gelach, luide stemmen, gejoel. Tuurlijk mogen mensen een feestje houden. Maar ….als het is alsof je alleen met het groepje feestvierders op aarde bent, in dit geval alleen in het dorp woont cq logeert en schijt hebt aan de inwoners die gewend zijn een rustig leventje te leiden, dan heb ik er ook maling aan en spuug dit schrijfsel eruit.

Kijk, ik begrijp dat ieder mens zijn muziekvoorkeur heeft en ik heb echt geprobeerd te wennen aan de soort muziek, die soms heel melancholiek klinkt en waarschijnlijk een mooie tekst heeft. Echter, het volume gaat op dit moment van schrijven weeeeer omhoog en het klinkt als zou het een café bar zijn ergens in een vakantieoord.

Tja, als de te harde muziek er niet zou zijn dan is het hier zo heerlijk rustig in het dorp. Dan vind je hier de rust waar menigeen uren voor in auto, bus, trein of vliegtuig zit om die te vinden.

Wanneer bel je een wijkagent?

Want zoals nu klinkt het best blij. Maarrr de hoofdpijn wordt erger. Het is nu 18:30 vrijdagavond. Ik -en ik ben de enige niet- had mij verheugd op een rustig weekend in huis, tuin en omgeving. Het praten is ondertussen weer wat luider geworden. Het geluid van iets dat kapot wordt gegooid klinkt, glas kapot? Waarschijnlijk vloeit er rijkelijk alcohol. Zo klinkt het wel.

De remmen zijn los.

Ik houd mij daarom koest 

Nog even aankijken😁! 

~~~~~~~~~~~~

Het is Dinsdagavond 20 augustus 2024 21:53 en in de bovengenoemde woning is het al sinds vorige vrijdagavond na het smijtwerk waar ik hierboven over schreef rustig. Vandaag was het een regenachtige middag, dus ik weet niet hoe de bewoners zich gedroegen bij thuiskomst van hun werk. Doch de overige dagen- zaterdag, zondag en maandag- was het weldadig rustig en kon je de gewone geluiden weer horen: Kimdergespeel, geblaf en in de tuinen gedempt gepraat. Zo ook in de tuin van bovengenoemd huis. Ik durf aan te nemen dat iemand iets heeft durven zeggen tegen die gasten. 

In ieder geval wou ik het hier even melden. Ik ben dankbaar en tevens dankbaar dat het sinds lange tijd vandaag weer regende. Dat frist op.   








8 opmerkingen:

  1. Wat naar Mathil. Je doet weinig tegen. Ik zou ook niet durven gaan klagen.
    Hebben jullie buurtpreventie of zoiets?Misschien dat die kunnen helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zover ik weet hebben we geen buurtpreventie, maar de hele buurt had gisteren meer dan ooit erge last en mijn hartritme was flink van de leg. Vanmiddag was dat weer ok. Vandaag waren de jongens rustig, pas vanmiddag werden ze wakker of althans toen waren ze hoorbaar en op een normale manier. Gedempt praten en geen harde muziek. Zelfs geen enkele muziek. Heerlijke rust!
      Idd is klagen wanneer ze “helemaal in feestvo “ zijn niet aan te raden. Althans, ik voel mij dan te kwetsbaar. Ben geen 20 meer.
      Echter, nu intens dankbaar voorde bijna serene sfeer in het dorp.
      Maar ik heb wel het nummer dat ik kan bellen voor de wijkagent en er is ook een contactformulier.

      Verwijderen
  2. wachtwoordonthoudproblematiek, geweldig woord, M!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, nu ik het zo lees , het is een mooi woord doch het kan mij onnoemelijk veel stress geven. Liefs van M

      Verwijderen
  3. We zijn denkers, M. Niets mis mee. Ja het kan vermoeiend zijn. Dan is dat maar zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat vind ik ook. Dat voel ik ook dat het is zoals het is. Een hoogsensitieve denker . Xxxm

      Verwijderen
  4. Wanneer bel je een wijkagent? Nu! Uiterst maandag. Dit sloopt je. Kom op, M. Het is niet na één of twee keer. Het is veel vaker. Dikke knuffel van mij erbij. 🥰 Kus Bloem.🌺

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor B, deze zaterdag was een nieuwe dag. Lees het tweede anonieme stuk. Dat schreef ik ook ( ik heb ook anoniemineennaamveranderenproblematiek wahahaha, weet nog steeds niet hoe dat moet, in ieder geval schreef ik in dat tweede stuk dat het sereen stil was vandaag. En ik moest aan mijn hartritme denken vandaag. En was sterk in het hier en nu, lieve B🌷. Dan mag ik mijzelf van mijzelf niet pushen. Alles op zijn eigen tijd. En …ik ben niet de enige in dit dorp! Heb het gevoel dat iemand anders stappen heeft ondernomen. In ieder geval heb ik wel de intentie om de wijkagent te contacten. Het ergste was deze afgelopen week. Doch …we zullen zien.
      Op dit moment is het een nieuw moment, nieuw begin. B, het sloopt mij op dit moment niet. Mijn hartritme is helemaal Toppie evenals het dorp dat rustig en stil is. Voel mij dankbaar. Morgen nieuwe dag, we zullen zien wat deze brengt. Ik visualiseer vredevolle en vriendelijke verstandhoudingen🙏🕯💓🕊. Moge ik zo ik er op af stap indien nodig verbaal de juiste woorden spreken.
      Dank voor ieders meeleven. Liefs en welterusten van M🤗🥰🙋🏼‍♀️👋🏼

      Verwijderen