Powered By Blogger

zaterdag 31 augustus 2024

22.2024 Perspectief

Perspectief

vanaf het punt van staan.

Jouw perspectief.

Mijn perspectief.

Onze perspectieven


Perspectief. 

Standpunt,

kijken,zien, voelen, horen,luisteren,ervaren vanuit 

de som van mijn leven tot het hier en nu,

vanuit landen, deel van de wereld, opvoeding, scholing, cultuur, ervaringen, gedachten en gevoelswereld.

Genuanceerd denken en voelen

daarin soms star zijn?

Is dat star?

Ik weet het niet,

Twijfelen is oké.


Verbaal spreken of schriftelijk?


Perspectief vanuit het in vier verschillende landen, culturen, scholen, talen, gezinnen te zijn opgegroeid.

Sinds kort ontdekte ik -op het internet- dat dit cross culture kid zijn heet.

Een woord voor het nog steeds anderszijn voelen. Dat geeft iets grip.

Ook voor mijn kinderen.


Thuis. 

Thuis zijn bij jezelf.

Thuis zijn bij mijn kinderen, familie, vriendinnen, de straat waar ik woon met ieder die er woont.

Thuis zijn bij mijzelf


Denkend aan alle thuisen.


Vrije geest, slechts verlangend om thuis te zijn, thuis te voelen.

Thuis zijn te vieren. Thuis te zijn al levend, dóórlevend, doorlévend,


Dankbaar zijn voor de mooie plek waar ik mag wonen en leven,

Het leven vieren. 

Keuzes maken.

Thuis bij mijzelf, mij verbonden voelend

vanuit mijn hoogsensitieve natuur.

Al vele tientallen jaren 

steeds weer kiezen om dankbaar te zijn,

Eigen keuzes maken,

daarvoor waar ik mij zo min mogelijk gestrest door voel.

Ja,dan vier ik het leven al ziet een ander mijn leven van een ander perspectief.

Soit! 


Kiezen om zo min mogeluck stress te hebben is voor mij van levensbelang,

Dat is mijn vrijheid, daarin voel ik mij veilig.

Dat mag










Geen opmerkingen:

Een reactie posten